måndag 12 januari 2009

Måndag på Groove

Idag är min hittills enda medarbetare Per magsjuk, så redaktionen fortsätter att halveras och jag vet inte riktigt vad jag ska sysselsätta mig med hela dagen. Har precis avnjutit en lasagne, mums!

Lyssnar på The Whitest boys alive nya skiva och kom precis på att jag nog inte borde lägga ut någon låt här eftersom releasedatumet inte är förrän 25 februari. Det heter i alla fall Rules och är ruskigt bra! Om debutskivan Dreams var en nära vän så är Rules en stormande förälskelse. Jag älskar den och kommer att använda alla superlativ jag kan komma på i min recension.

Jag minns Erland Oye, popnördernas popnörd den där underbara första utekvällen på Mejeriet i Lund för två och ett halvt år sen. Då fullkomligt fångade han mig och fick mig att gå in på cdon och beställa Dreams det första jag gjorde när jag kom hem. Nog för att Kings of convinience är bra men The Whitest boy alive är så mycket hippare och bättre. Det går att dansa till, shoppa till, fika till och helt enkelt leva till. Indiediscopop is the shit.

Idag var skivskörden stor. Några band jag kände igen som släpper nytt: Sepultura och Beirut. Man inser verkligen hur mycket musik det finns när man går och hämtar posten varje dag och bara känner igen två eller tre av femton skivor.

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag skulle också behöva lite skivor på posten! Har lite torka i min "upptäcka-ny-musik" anda.. /nena